Oglašavanje

Plaćeno oglašavanje može doneti odlične rezultate za malo uloženih sredstava. A može biti i skupo i neefikasno.

Sve zavisi od toga:

  • koliko dobro se poznaju alati za oglašavanje,
  • koliko je dobro osmišljen oglas, i
  • koliko dobro je targetirana ciljna grupa.



  • Detaljno analiziramo i definišemo vaše ciljne grupe
  • Biramo najoptimalniji medij u zavisnosti od ciljne grupe i poruke koju želite da prenesete (Google pretraživač, sajtovi koje posećuje vaša ciljna grupa, Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, itd.)
  • Postavljamo jasne i merljive ciljeve:
  • ⦁ povećanje broja potencijalnih kupaca ili korisnika (lead-ova),
  • ⦁ povećanje prodaje,
  • ⦁ povećanje broja poruka od strane potencijalnih kupaca ili korisnika,
  • ⦁ od promocija određenog sadržaja, itd.
  • Biramo najbolji tip kampanje u zavisnosti od cilja koji želite da postignete
  • Koristimo Facebook-ovo i Google-ovo mašinsko učenje kako bi vaš oglas došao do što većeg broja ljudi koji su slični vašim postojećim i potencijalnim kupcima.
  • ⦁ Zbog neverovatne količine informacija koju o nama imaju Facebook i Google, danas je ovo najbolji mogući način targetiranja, ali zahteva dobro poznavanje alata za oglašavanje.
  • Optimizujemo kampanje – konstantno pratimo rezultate kampanja i korigujemo, odnosno optimizujemo, kampanje kako bi rezultati bili još bolji.

Oglašavanje na Facebook-u i Instagram-u koristimo da bismo vaš oglas prikazali ljudima koji predstavljaju vašu ciljnu grupu. Oglas može da bude fotografija, video ili story.

Facebook pruža mogućnost da vašu ciljnu grupu targetiramo na osnovu lokacije i demografskih karakteristika, interesovanja, e-mail adresa i brojeva telefona ili na osnovu sličnosti sa vašom postojećim ili potencijalnim kupcima.

Takođe, možemo da targetiramo ljude koji su već posetili vaš sajt i koji su već bili zainteresovani za vašu ponudu.

Za Facebook i Instagram oglašavanje treba da se odlučite ukoliko želite da ostvarite:

⦁ Veći broj konverzija (kupovina proizvoda, pretplata na uslugu, popunjenih kontakt formi, i sl.)
⦁ Veću posetu sajta
⦁ Veću prepoznatljivost vašeg brenda
⦁ Bolje reakcije publike na objavljeni sadržaj
⦁ Veći broj pregleda video snimaka
⦁ Veći broj instalacija aplikacije
LinkedIn predstavlja najveću svetsku društvenu mrežu profesionalnog karaktera i najefektniju platformu za stvaranje B2B kontakata.

Ova mreža nudi fantastične mogućnosti targetiranja :

⦁ Targetiranje prema nazivu kompanije, industriji, nazivu pozicije u firmi, funkciji, oblasti studija, nazivu diplome, profesionalnim veštinama, članstvu u grupama itd.
⦁ Targetiranje posetioca sajta
⦁ Targetiranje putem lista sa nazivima kompanija ili kontakt informacijama ciljne grupe.

Na LinkedIn-u postoji nekoliko tipova reklama koje za vas možemo da kreiramo :

⦁ Promovisani sadržaj – Objavljeni sadržaj na vašoj stranici možemo da promovišemo i time postignemo veću prepoznatljivost vašeg brenda i veći broj kontakata sa ljudima koji mogu biti značajni za vaš posao.
⦁ Promovisani InMail – Precizno targetiranoj publici, možemo da pošaljemo personalizovanu poruku putem LinkedIn Messenger-a. Ove poruke se šalju samo kada je vaša targetirana publika aktivna, što doprinosi efikasnosti kompanije.
⦁ Tekstualne reklame – Koristeći tekstualne reklame možemo da targetiranoj grupi profesionalaca, koja je značajna za vaš posao, prenesemo vašu poruku i na taj način ostvarimo postavljeni cilj (npr. veći broj poseta vašeg sajta).
AdWords je alat za oglašavanje koji koristeći ključne reči, lokaciju, demografske karakteristike i brojne druge opcije omogućava da prikažete oglase pravim ljudima, na pravom mestu u pravo vreme.

Osnovna prednost Google oglašavanja je ta što vam se oglašavanje naplaćuje po kliku (samo kada neko ode na vaš sajt), a ne po prikazu oglasa.

Takođe, AdWords prikazuje koliko ljudi vidi vaše oglase, koji procenat njih klikne da poseti vaš sajt, pa čak i koliko klikne da vas pozove. Pomoću ovih alata za praćenje možete čak da vidite stvarnu prodaju koju vaš sajt generiše kao direktan rezultat vaših oglasa.

AdWords omogućava da izaberete format oglasa koji vam najviše odgovara – tekstualni oglas, tekstualni oglas sa dodacima (npr. sa brojem telefona), oglas sa slikom, video oglas itd.

Da bi se ostvario vaš cilj (veća prepoznatljivost brenda, veća poseta sajta, veća online prodaja, itd.) važno je izabrati adekvatan tip kampanje.

Najčešće korišćeni tipovi Google kampanja su:

⦁ Search Network kampanja – Ovaj tip kampanje podrazumeva prikazivanje oglasa odmah ispod ukucanog termina u Google pretraživaču – tzv. ’’oglasi na prvoj strani Google-a’’.

⦁ Display Network kampanja – Ova vrsta kampanje funkcioniše tako što se oglasi prikazuju na web stranicama ili mobilnim aplikacijama koje imaju sadržaj koji je povezan sa vašim proizvodima, uslugama ili interesima vaših kupaca. Ovo su najčešće baneri koji vode na vaš sajt ili određenu stranicu sajta.

⦁ Video kampanja – Ovaj tip kampanje omogućava da se vaši oglasi pojavljuju na YouTube – u ili na drugim mestima Google Display mreže. Reklame koje ovaj tip kampanje podržava su TrueView in-stream reklame, TrueView video discovery reklame i Bumper reklame.